skip to Main Content
210 3318065-6 210 3213570 info@ioc.gr

Social Media 2012

«Social Media & Επιχειρήσεις: Πού θα πάει αυτή η σχέση;»

Οι Επιχειρήσεις θα πρέπει «να αφεθούν στα Social Media κι όχι να προσπαθούν να προσδεθούν».

Τα ευρήματα συγκλίνουν στο ότι οι επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τον ρόλο και τις δυνατότητες των social media -και social networks- και φαίνεται πως άρχισαν να τα εντάσσουν ως χρήσιμα και δημιουργικά εργαλεία για την προβολή της επιχείρησης. Τα Social Media ήρθαν όχι μόνο για να μείνουν, αλλά και να ενσωματωθούν στη ζωή των επιχειρήσεων, να γίνουν εργαλεία δουλειάς και άντλησης γνώσης και να σταθούν επί ίσοις όροις με τα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας.

Συνοπτικά Ευρήματα Έρευνας
Δελτίο Τύπου

Social Media 2010

Ποιος φοβάται τα Social Media;

Το Ινστιτούτο Επικοινωνίας οργάνωσε, την Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010 Ημερίδα με θέμα “Ποιος φοβάται τα Social Media;” όπου παρουσιάστηκαν τα ευρήματα δύο μεγάλων ερευνών που διεξήχθησαν με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου, του Παντείου Πανεπιστημίου και της MRB Hellas.

Δελτίο Τύπου

Social Media 2009

Social Media και Επικοινωνία

Το Ινστιτούτο Επικοινωνίας οργάνωσε, την Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2009, Ημερίδα με θέμα’Social Media και Επικοινωνία’.

Στην Ημερίδα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια-ιδρυτικά μέλη του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, παρουσιάστηκαν τα ευρήματα της πρώτης ad hoc έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας για τα Social Media.

Συνοπτικά Ευρήματα Έρευνας
Δελτίο Τύπου

ΜΜΕ: Δεοντολογία και Άνθρωπος, Εξουσία και Πολίτης, Κέρδος και Καταναλωτής

Στο Ανοικτό Φόρουμ 08, που διοργάνωσε ο ΣΕΒ στις 9 Απριλίου 2008, παρουσιάστηκε η έρευνα για τα ΜΜΕ. Η έρευνα έγινε στο πλαίσιο της έρευνας της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, που κάθε χρόνο διεξάγει το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο. Το τεχνικό μέρος της έρευνας ανέλαβε η MRB Hellas.

Στην παρουσίαση στο Ανοικτό Φόρουμ 08 παρουσιάστηκαν ευρήματα για τα ΜΜΕ και από έρευνες της Focus Bari και της MRB Hellas.

Αρχεία:
Συνοπτικά ευρήματα
Παρουσίαση Έρευνας για τα ΜΜΕ

«Ο δικτυακός τόπος της ελληνικής επιχείρησης σήμερα: Εργαλείο επικοινωνίας ή απλώς μέσο διαφημιστικής προβολής;»

Το Εργαστήριο Πολυμέσων & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών παρουσίασε τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της νέας έρευνας που διεξήγαγε σχετικά με τη χρήση των δικτυακών τόπων (web sites) των μεγαλύτερων ελληνικών επιχειρήσεων.
Βασικός στόχος της έρευνας ήταν η μελέτη των εμπειριών και των απόψεων των στελεχών επιχειρήσεων σχετικά με την κατασκευή, τη συντήρηση και το όφελος από τη χρήση του διαδικτυακού τόπου (web site) της επιχείρησης.

Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα Δεκεμβρίου 2006 έως το Μάρτιο του 2007, με δείγμα στελέχη από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις. Ανταποκρίθηκαν επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται και στους 3 κύριους επιχειρηματικούς κλάδους (βιομηχανία, εμπόριο και υπηρεσίες). Έγινε χρήση δομημένου ερωτηματολογίου το οποίο στάλθηκε σε γενικούς διευθυντές ή διευθυντές μάρκετινγκ ή προϊσταμένους μάρκετινγκ καθώς και διευθυντές πληροφορικής ή προϊσταμένους των τμημάτων πληροφορικής στις επιχειρήσεις οι οποίες διέθεταν τέτοιο τμήμα.

Επικεφαλής της έρευνας ήταν η Καθηγήτρια και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Πολυμέσων & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου κα Μαρία Κωνσταντοπούλου, ενώ υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της, ήταν το στέλεχος του Εργαστηρίου Ανδρέας Ευαγγελάτος. Τη συγκέντρωση των δεδομένων της έρευνας έκαναν φοιτητές του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης.

Η παρουσίαση της έρευνας έγινε, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Επικοινωνίας, την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2007, στο αμφιθέατρο Αντωνιάδου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών,

Ομιλητές ήταν οι κ.κ.:
Ιωάννης Χαλικιάς, Αντιπρύτανης Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Μαρία Κωνσταντοπούλου, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Πολυμέσων & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου
Δ. Γ. Μαύρος, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας
Ανδρέας Ευαγγελάτος, Στέλεχος του Εργαστηρίου Πολυμέσων & Επικοινωνίας

Αρχεία:
Η παρουσίαση της έρευνας-websites
Ομιλία Δ. Γ. Μαύρου, Προέδρου ΙΕπ

Έρευνα για την ανάπτυξη του internet στην Ελλάδα “wwwhy?”

Στις 4 Ιουλίου 2006, στο αμφιθέατρο του Μεγάρου Διοικητού Θ. Καρατζά της ΕΤΕ, πραγματοποιήθηκε το Forum του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, για την επίσημη παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ερευνών για την Aνάπτυξη του Internet στην Ελλάδα, παρουσία δημοσιογράφων, εκπροσώπων του ακαδημαϊκού χώρου, της πολιτείας, επιχειρηματιών και άλλων επίσημων προσκεκλημένων.

Η συνολική μελέτη βασίστηκε σε 5 έρευνες: Τρεις μεγάλες έρευνες συνεχούς διερεύνησης και δύο έρευνες ad hoc: Desk research (ανάλυση όλων των υφιστάμενων ερευνών), Ad hoc έρευνα (ποιοτική και ποσοτική), με απαντήσεις στα ερωτήματα όπως: Ποιο είναι το περιβάλλον, Ποιοι είναι οι ενδιαφερόμενοι, Πώς καταναλώνουν (ΜΜΕ και προϊόντα), Εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, Ευκαιρίες που υπάρχουν, Ποιοι είναι οι εμπλεκόμενοι/ δρώντες (ποιους έχει το κοινό στο μυαλό του π.χ. πολιτεία, σχολεία, ιδιώτες), Πόσο εμπλέκονται, Πόσο θα έπρεπε να εμπλέκονται, Τι πρέπει να κάνουν οι δρώντες κ.α.

Τα ευρήματα
Τα αποτελέσματα της Μελέτης δείχνουν τις ευκαιρίες που «ανοίγονται». Το Internet θεωρείται ως «η ίδια η πρόοδος και το μέλλον».

Πληροφορίες για το ποιοι είναι σήμερα οι χρήστες του internet αλλά και ποιοι οι μελλοντικοί χρήστες από πλευράς lifestyle, τρόπου αποτελεσματικής επικοινωνίας και προτιμήσεών τους, δόθηκαν με πλήρη ανάλυση. Αναθεωρούνται τα στερεότυπα της επικινδυνότητας και της ανασφάλειας για το internet. Η ανάλυση των στοιχείων (cluster analysis) προσανατολίζει στο πώς μπορούν να ενεργοποιηθούν συγκεκριμένες ομάδες και να γίνει άμεση προσέγγισή τους.

Τα συγκεκριμένα βήματα που μπορούν να οδηγήσουν στην ευρύτερη διείσδυση του Internet έτσι ώστε να βοηθηθεί τελικά η πρόοδος της παιδείας η αναβάθμιση του δημόσιου βίου, η ανάπτυξη των επιχειρήσεων και η εξέλιξη της οικονομίας της Ελλάδας συνίστανται τόσο σε βελτίωση υποδομών και περιεχομένου των sites, όσο και σε κόστη, καθώς επίσης και σε εκπαίδευση και επικοινωνία, προκειμένου να «καλύψουν» δύο ειδών ανάγκες: τις πρακτικές (κόστη, διαδικασίες, ενημέρωση), και τις συναισθηματικές (φόβοι, ανησυχίες, ανασφάλεια, τρόποι προστασίας, ανάδειξη πλεονεκτημάτων).

Τα αναλυτικά στοιχεία της έρευνας μπορείτε να τα βρείτε στο wwwhy.

Το έργο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς.

Συνεργαζόμενοι φορείς:
το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας, η εταιρεία Focus-Bari και η MRB Hellas.

Μέγας Χορηγός:
ΟΤΕΝΕΤ

Χορηγοί:
Coca Cola Hellas, Hellas On Line
και Υποστηρικτής η εταιρεία ΓΕΡΜΑΝΟΣ.

Αρχεία:
Internet research summary

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική έρευνα, η οποία καταδεικνύει την άποψη των opinion leaders για τη σχέση των ελληνικών επιχειρήσεων με την καινοτομία όχι τόσο σε επίπεδο τεχνολογίας όσο σε επίπεδο πρακτικής και νοοτροπίας, διαδικασιών και προϊόντων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2005 από την εταιρεία ερευνών QED, ηλεκτρονικά σε ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Τα Αποτελέσματα
Αν και η Καινοτομία βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, τα στελέχη των εταιρειών διατηρούν θετική και ενεργητική στάση καθώς και αισιοδοξία για τη μελλοντική της άνθιση. Διακρίνεται η ολοένα και μεγαλύτερη διάθεση των επιχειρήσεων για αφύπνιση, ενστερνισμό και συμμετοχή στη παραγωγή της Καινοτομίας.

Η άποψη ανώτερων στελεχών εταιρειών φαίνεται να είναι απαισιόδοξη για τη σημερινή εικόνα και πορεία της Καινοτομίας στην Ελλάδα, σε επίπεδο νοοτροπίας, διοίκησης, διαδικασιών, υπηρεσιών και προϊόντων. Η χώρα μας φιγουράρει στην προτελευταία θέση της κατάταξης αφήνοντας πίσω της μόνο τη Πορτογαλία. Η έλλειψη υποδομών και κινήτρων, η παγίωση της γραφειοκρατίας, τόσο στο Δημόσιο όσο και στον Ιδιωτικό τομέα, φαίνονται να είναι οι κύριες αιτίες.

Κανείς βέβαια δεν αμφισβητεί τη σημαντικότητα, την αξία και τη καθολικότητα της Καινοτομίας στη λειτουργία επιχειρήσεων ανταγωνιστικών αγορών που επιθυμούν τη διάκριση και την αναγνώριση του ευρύτερου κοινού.

Και πώς θα επιτευχθεί η παραγωγή Καινοτομίας στην Ελλάδα ;
Σύμφωνα, πάντα, με τις απαντήσεις των στελεχών που ερωτήθηκαν η Καινοτομία απαιτεί Ιδεολογία, προσήλωση της εταιρείας σε ένα στόχο / όραμα. Επικοινωνία, ενθάρρυνση της οριζόντιας και κάθετης ροής της πληροφορίας ενδοεταιρικά. Διοικητική Ανοχή, σε λάθη και πειραματισμούς, στην αυτόνομη λειτουργία και την εφαρμογή νέων μοντέλων διοίκησης.

Η μελέτη των ευρημάτων της έρευνας έδωσε στοιχεία τα οποία επέτρεψαν να προταθεί συγκεκριμένο μοντέλο της Καινοτομικής επιχείρησης, ιδιαίτερα ενδιαφέρον για τις ελληνικές Επιχειρήσεις.

Η Παρουσίαση των Αποτελεσμάτων
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν και σχολιάστηκαν στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στις 21 Μαρτίου 2006 στο κεντρικό κτίριο του Μουσείου Μπενάκη (Β. Σοφίας).

Την παρουσίαση των αποτελεσμάτων πραγματοποίησε ο Δρ Κωνσταντίνος Ακρίβος, Account Manager της εταιρείας ερευνών QED ενώ σχολιασμό των ευρημάτων έκανε ο Δρ Γιώργος-Μιχαήλ Κλήμης, Λέκτορας του Παντείου Πανεπιστημίου.Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο κ. Δημήτρης Γ. Μαύρος, Γενικός Γραμματέας Δ.Σ. του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, καθώς και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης κ. Μανούσος Βολουδάκης.

Τοποθετήσεις πάνω στο θέμα της Καινοτομίας στις Ελληνικές Επιχειρήσεις παρουσίασαν οι κ. κ. Αλέξανδρος Μάνος, Διευθύνων Σύμβουλος της INTRACOM TELECOM, εκπροσωπώντας τον Όμιλο Εταιρειών της INTRACOM HOLDINGS, που βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης των πιο καινοτόμων ελληνικών επιχειρήσεων και ο κ. Χρήστος Τσάγκος, Διευθύνων Σύμβουλος της MICROSOFT Ελλάς, πρώτης στην κατάταξη των πιο καινοτόμων διεθνών επιχειρήσεων που έχουν δραστηριότητα στην Ελλάδα.

Αρχεία:
Ιnnovation research findings

Η Έρευνα για τη χρήση της Ελληνικής Γλώσσας διεξήχθη τον Ιούνιο του 2005 στην Ηπειρωτική Ελλάδα και τη Κρήτη, με προσωπικές συνεντεύξεις, καλύπτοντας κοινό ηλικίας από 15-65 αλλά κυρίως τους νέους από 15-25 ετών. Το fieldwork διεξήγαγε η εταιρεία ερευνών ALCO.

Στόχος της ήταν να διαπιστωθεί κατά πόσο οι Έλληνες γνωρίζουμε και χρησιμοποιούμε σωστά τη γλώσσα μας, και να διερευνήσει φαινόμενα όπως η εισαγωγή ξενόφερτων λέξεων στο καθημερινό λεξιλόγιό μας και η επιρροή της γλώσσας από τη συνεχή χρήση του διαδικτύου, της κινητής τηλεφωνίας κ.α.

Τα Αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα της έρευνας επικεντρώθηκαν στη κατάρριψη 6 «μύθων» που αποτέλεσαν και τα βασικά ευρήματά της.

Έχουμε σταματήσει να μιλάμε μεταξύ μας …
Και όμως οι έλληνες είμαστε λαλίστατοι. Το 40 % των Ελλήνων μιλάει πάνω από 8 ώρες την ημέρα. Προτιμάμε τον προφορικό λόγο, πρόσωπο με πρόσωπο και κυρίως με ανθρώπους του οικογενειακού και φιλικού μας περιβάλλοντος.

Η γλώσσα μας έχει γίνει πιο φτωχή …
Το 41 % των Ελλήνων πιστεύει ότι τα τελευταία 30 χρόνια το λεξιλόγιο μας έχει γίνει πιο φτωχό. Αντίθετα, το 39 % των Ελλήνων υποστηρίζει ότι έχει εμπλουτιστεί. Η εισαγωγή ξενόφερτων, «κατασκευασμένων» λέξεων και ιδιωματισμών, κυρίως από τους νέους, φαίνεται ότι για άλλους λειτουργεί θετικά και οδηγεί στον εμπλουτισμό της γλώσσας και για άλλους αρνητικά και οδηγεί στην αλλοίωση του ελληνικού λεξιλογίου.

Για όλα φταίει η τηλεόραση …
Καταρρίπτεται ο μύθος ότι η τηλεόραση και γενικά τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης επιδρούν στον τρόπο που μιλάμε και εκφραζόμαστε. Αντίθετα, στις πρώτες θέσεις εμφανίζονται θεσμοί όπως η οικογένεια, το σχολείο, οι φίλοι και το εργασιακό περιβάλλον με μέσο όρο επιρροής 6.5 – 8 σε δεκαβάθμια κλίμακα.

Οι νέοι δεν αγαπούν τη λογοτεχνία …
Οι νέοι ακόμα και αν δεν διαβάζουν πολύ εκτιμούν και θαυμάζουν τα σωστά ελληνικά. Διαψεύσθηκε θριαμβευτικά η αντίληψη ότι οι νέοι προτιμούν και κατανοούν περισσότερο τα «Life style» κείμενα. Αντίθετα, διαπιστώθηκε προτίμηση προς το μεταφρασμένο κείμενο του Α. Παπαδιαμάντη και τη δημοτική γλώσσα η οποία φαίνεται να αρέσει περισσότερο.

Όσοι βλέπουν τηλεόραση δε μιλάνε …
Το Internet απομονώνει … Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τόσο οι τηλεθεατές όσο και οι χρήστες του Internet μιλούν όσο και οι υπόλοιποι.

Καταρρίπτεται η αντίληψη ότι η ολοένα και μεγαλύτερη χρήση της τεχνολογίας και των νέων μεθόδων επικοινωνίας όπως το Internet απομονώνουν και αποξενώνουν τους Έλληνες.

Η Παρουσίαση των Αποτελεσμάτων
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν στις 3 Νοεμβρίου 2005 στη Στοά του Βιβλίου. Την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας έκανε ο Κ. Παναγόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της ALCO.

Ομιλητές ήταν ο Παύλος Τσίμας, Δημοσιογράφος, η Κατερίνα Τσεμπερλίδου, Συγγραφέας και Πρόεδρος Adel Saatchi & Saatchi, η Λένα Διβάνη, Συγγραφέας και Αναπληρώτρια καθηγήτρια της Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική Σχολή Αθηνών, η Άννα Λυδάκη, Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου, ο Κωνσταντίνος Καμάρας, Εκδότης www.sport.gr, ο Τάκης Λιαρμακόπουλος, Αντιπρόεδρος SPOT JWT, ο Νίκος Φελέκης, Γενικός Διευθυντής και Εκδότης «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ».

Την εκδήλωση χαιρέτησαν η Μαριέττα Γιαννάκου, Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Βάσω Κόλλια, Γενική Γραμματέας Νέας Γενιάς και ο Θόδωρος Κοτιώνης, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας.

ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς

ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Ο Κόσμος του Επενδυτή

Αρχεία:
Ευρήματα Έρευνας
Λογοτεχνικά κείμενα ερωτηματολογίου

Back To Top
Institute of Communication